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작성일 22-11-27 15:29

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20대 남녀 71 명에게 물었다. 그래서 우리의 컨셉은 컨버젼스 의류샵이다.

설명



레포트/경영경제
현재 의류업과 커피시장은 과잉 상태이다. . 이제 소비자에게 여가를 즐길 공간은 매우 부족하다. 그들의 소비패턴 충동구매와 필요한 것만 구매하는 경제형이 가장 크...

Over supplier competition market

Consumer’s various of higher desire

1. Sensitive of fast fashion
2. The pursuit of personal style
3. Enjoy of culture life

So. Our concept is convergence fashion shop

Lead the fashion concept SPA( Specialty store retailer of Private label Apparel)
unique item ? attracting each other personal
Cafe & exhibition ? makes a culture space

Why’s SPA ?

Recent trend of fashion business
-> SPA BRAND’S GOLDEN AGE


SPA (Specialty retailer of private label apparel) :
Under the One plan makes design, produce, distribution, sales => Total process
Offer the low price , various trendy product to consumer
So, young people prefer to SPA brand

The Spanish clothing shops, they open 1500shops around world, 7shops in Korea.

main target is woman for 20s, early 30s.

They change 10 to 15% products every twice in a week.

In 3weeks 80 to 90% products are changed to new products
Customers prefer to…(drop)
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순서

다. 소비자의 욕구는 점점 높아지고 있다아 빠른 유행에 민감하다. 소비자들은 여가를 즐기며 文化(culture) 적인 삶을 즐기길 원한다. 대표적인 SPA 브랜드로 자라가 있다아 3주만에 매장의 80-90%의 제품을 교체하는 초고속 생산, 물류 , 매장 운영시스템을 구축하여 소비자에게 다양한 상품을 제공할 수 있게 한다. 그래서 쇼핑뿐만 아니라 여유를 즐길 수 있는 文化(culture) 적인 공간을 찾아 다닌다. Spa 컨셉으로 빠르고 다양한 상품, 독특한 아이템을 제공하고, 카페와 전시회 공간을 만들어 文化(culture) 적인 environment(환경) 을 조성한다. 우리의 컨셉은 fast , unique style, cafe& Exhibition 이다. 개성을 추구한다. 文化(culture) 생활을 즐긴다.
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